Etter å ha jobbet med prototyper og vareutvikling over sommeren kunne vi i september starte med omgjøringen av brødavdelingen i Kiwi butikkene i Norge.
Den nye avdelingen skal gi større fokus på småvarer og kjapp handel. Brødene vil være sortert etter grovhet og gjøre det lettere for kunden, i tillegg til at den vil vise frem de ulike brødtypene på en bedre måte. Vi leverer både stor eller liten avdeling, alt etter hva som måtte passe butikken best.
Vi har bygget om et sted mellom 45 og 50 butikker i uken. I forkant av dette har vi kartlagt alle butikkene, slik at vi fant løsningen som passet best for hver enkelt butikk.
Innen utgangen av 2016 vil vi ha bygget om brødavdelingen i 519 butikker. I tillegg til å montere ny brødavdeling i alle butikkene levere vi også en praktisk dør til pallekarm, slik at butikkene vil få mulighet til å oppbevare for eksempel vaskeartikler lett tilgjengelig i butikk. Vi har også fått utviklet en rullegardin som butikkene kan dra ned foran alkoholholdige drikkevarer i butikken, med informasjon om salgstidene for disse.